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Fühle mich heimisch
- 22.11.2011, 07:36
- #41
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- 22.11.2011, 08:15
- #42
Oder auf dem Nexus 2G Modus erzwingen. Dann sollte der Fehler von selber auftauchen. Dabei gilt zu beachten umso schlechter der Empfang umso häufiger tritt der Fehler auf.
Die Einstellung findet man bei Gingerbread also 2.3 Geräten unter
Settings/Wireless and Networks/Mobile Networks/ Force 2G Networks
Ob es bei 4.0 immer noch dort zu finden ist weiss ich nicht. Da ich leider noch keines besitze.
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Fühle mich heimisch
- 22.11.2011, 13:11
- #43
Bei google direkter Fehlerreport
http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=22021
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Gehöre zum Inventar
- 22.11.2011, 14:42
- #44
Wohl ein massiver hardwarefehler: http://www.heise.de/newsticker/meldu...t-1382932.html
ein absoluter Albtraum. Sowohl für Samsung als auch für die Kunden. Ich habe Clove jetzt mal gebeten, mein Nexus durchzuchecken, bevor sie's abschicken. Warte lieber noch eine Woche, als das Teil dann nach England zurückschicken zu müssen :-/
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- 22.11.2011, 15:17
- #45
http://twitter.com/#!/handtec
IMPORTANT - FAULTS FOUND ON SAMSUNG GALAXY NEXUS
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Fühle mich heimisch
- 22.11.2011, 15:27
- #46
Hmm...Ob clove wohl auch sowas bringt?
Handtec Tweet :
#Samsung Galaxy Nexus Volume issues - please check blog for updates t.co/FnA6Na2y
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Gehöre zum Inventar
- 22.11.2011, 15:41
- #47
ja, haben sie schon:
We are aware that some users that purchased handsets from other outlets last week have reported problems with the volume changing erratically. We have been in touch with Samsung regarding this and have been told that our stock has since been through an additional quality control check and should not have the problem. Nonetheless, we will also be testing several handsets ourselves to check for the problem this evening.
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Fühle mich heimisch
- 22.11.2011, 15:42
- #48
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Gehöre zum Inventar
- 22.11.2011, 15:44
- #49
bisher kam nichts - aber ich denke mal, dass sie die Geräte durchgecheckt und nichts gefunden haben. Im Prinzip schreiben sie ja eh, dass das Problem nur in der ersten Charge bestand. Ich mache fast eine Wette, dass dies der Grund für die Lieferverzögerung ist. Samsung hat das Problem wohl Ende Oktober erkannt. Zu dem Zeitpunkt war eine Charge schon produziert. Diese wurde dann, nachdem wohl auch dort nicht alle betroffen waren, auf gut Glück mal an einen Händler ausgeliefert.
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Fühle mich heimisch
- 22.11.2011, 15:47
- #50
22/11 Update: Shipping has began and we will continue to ship throughout this week. End of November is traditionally our busiest period (Christmas & New Year sales) this along with huge backorders for the Samsung Galaxy Nexus has meant we are stretched to our limits. As it stands we will ship all preorders upto 21/11 by the 23/11 orders placed later to be shipped over 24-25th. Our warehouse will continue to work into the night and customers should receive tracking via email. Please refrain from emailing regarding shipping etc. We will keep you updated here.
Nexus Bugs. Our technical support team has tested a handful of devices against the issues highlighted on XDAdevelopers and Youtube. However we have so far been unable to recreate these. This could mean a number of factors 1) the stock we have is bug free 2) we have just been lucky with what we tested. We cannot test all devices and are hoping the devices are bug free and at the worst this is a software fault that can be fixed OTA.
UPDATE further tests have shown that there is an issue with the volume on some tested units – we will keep you updated
UPDATE The tests are showing when in 2G mode the volume is acting erratically – we at this point are putting all shipments on hold.
Update: Some units have already been shipped however we understand that some customers would still like to have their units shipped with this potential issue if so – please email support@handtec.co.uk with your order number. Please note by doing this P&P will need to covered both ways (by customer) in the event of returns regarding the volume issue. If customers would like to wait until Samsung resolves the issue then you do not need to do anything.
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Gehöre zum Inventar
- 22.11.2011, 15:50
- #51
@Maxey: ok, das war's dann - wenn handtec gestern defekte Units bekommen hat, sind auch die bei Clove im Ar***. Damit ist der Traum "Nexus vor Weihnachten" wohl ausgeträumt. Werde bei Clove stornieren, wenn sie den Versand jetzt auch anhalten.
Gehe jetzt mal davon aus, dass jetzt alle Geräte zuerst mal zurück zu Samsung gehen - das dauert dann locker 3-4 Wochen.
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Fühle mich heimisch
- 22.11.2011, 15:53
- #52
Ja...scheint leider so zu sein
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User86398 GastApparently Samsung did not test the device in regions where 2G connection was run in GSM 900 networks. In GSM 900 networks – which is majority of Europe, Middle East, Africa, Australia and most of Asia – the phone’s 2G radio causes interference with the hardware and makes it think the user is pressing volume buttons, mostly volume down. So, whenever the user is using 2G connectivity for data or phone calls, there is a high chance of volume dropping entirely and phone becoming unresponsive.
This is a problem reported by two thirds of the handset owners in the forum, all of whom have issues like described above. Users have called Samsung customer support and posted on their Facebook wall without any response from Samsung. Users who have replaced their handset have discovered the issue on replacement handsets as well.
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Gehöre zum Inventar
- 22.11.2011, 16:25
- #54
Dachte heute Mittag schon, dass Samsung für Google wohl jetzt weg vom Fenster ist. Nachdem Samsung sich ja Motorola eingesackt hat, haben sie absolut keinen Grund mehr, weiterhin mit Samsung zusammenzuarbeiten.
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Gehöre zum Inventar
- 22.11.2011, 16:28
- #55
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- 22.11.2011, 16:32
- #56
Ich entschuldige mich jetzt schon einmal im voraus aber es muss sein denn ich habe mich wirklich sehr gefreut.
RUCK*, RUCK*, RUCK*!!!!!!!!!!!!
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User86398 Gast
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Fühle mich heimisch
- 22.11.2011, 16:57
- #58
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- 22.11.2011, 17:18
- #59
Was zum lachen trotz dem ganzen Mist.
Treffen sich zwei Galaxy Nexus.
Meint das eine: "Hey, dich hab ich schon lang nicht mehr gesehen!"
Drauf das andere:
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Fühle mich heimisch
- 22.11.2011, 17:46
- #60
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